Ga naar content

Brantjes is sinds 1967 een begrip in de IJmond en Zaanstreek. Wat ze uniek maakt? Ontzorging in het kwadraat. Naast de kernfuncties van een makelaarskantoor helpen zij hun klanten met interieurstyling, verhuizen of het plaatsen van zonnepanelen. Als ontzorging in je DNA zit, wil je dat ook meenemen in je online strategie. Reden genoeg om de website van Brantjes eens flink onder handen te nemen.

Twee kernfunnels

Voorheen beschikte Brantjes voor elke specialisatie over een losse website. In totaal 6 stuks. Aan ons de uitdaging om het complete verhaal terug te vertalen naar een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website. Daarbij maken we gebruik van 2 kernfunnels. De ene funnel richt zich op de intentie van de bezoeker (kopen, verkopen, huren, etc). De andere funnel richt zich op de situatie van de bezoeker (starter, doorstromer, pensionado etc).

Elke funnel heeft z’n eigen ingangen, landingspagina’s en call-to-actions. Vanaf binnenkomst nemen we de bezoeker bij de hand richting de juiste informatie.

Het bijhouden van 6 websites is een uitdaging. In de nieuwe opzet gaan alle marketing efforts naar één domein en kan data binnen de website dynamisch worden uitgewisseld. Zo worden elementen als call-to-actions op één centrale plek beheerd en roepen we deze op pagina-niveau op. Dit maakt het leven van een marketeer een stuk eenvoudiger.

Mobile first strategie

Op basis van data was het bekend hoe belangrijk wat de rol van de smartphone was bij het bezoeken van de website. Verreweg de meeste bezoekers maken hier gebruik van, en niet enkel in de oriënterende fase. Reden genoeg voor een mobile first strategie.

Denk daarbij aan een geoptimaliseerd mobiel menu waarbij je in 2 klikken doorklikt naar de detailpagina van een vestiging. Of vanaf de homepage in 1 klik navigeren naar het volledige aanbod met woningen om daarna met nog eens een klik te filteren op koop, huur of nieuwbouw. Elk detail klopt. Ook op het gebied van toegankelijkheid hebben we alles uit de kast getrokken voor Brantjes.

Optimalisatie voor Google en AI-assistenten

Voor maximale vindbaarheid wordt er gewerkt met structured data. Daarbij markeren we specifieke data voor zoekmachines en AI-assistenten. Is een geïnteresseerde bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke woning via Google? Dan verschijnt de website van Brantjes in de zoekresultaten en ziet men direct de vraagprijs. Het gestructureerd aanbieden van dergelijke data heeft een positief effect op positie en vindbaarheid binnen zoekmachines.

Door structured data los te laten op elementen zoals veelgestelde vragen wordt informatie tevens kant-en-klaar aangeboden aan AI-assistenten. Een strategie die zorgt voor vindbaarheid op meerdere fronten.

De onderlinge samenwerking verloopt erg prettig en ik ben trots op de website die we samen met Webreact en Bambuu hebben neergezet. Met de nieuwe website hebben we een stevig fundament neergezet waar we de komende jaren op voort kunnen bouwen. Een mooi project waar ik ontzettend trots op ben.

Realworks en ActiveCampaign

Tijdens de ontwikkeling van het nieuwe platform voor Brantjes hebben wij de integraties verzorgd met Realworks en ActiveCampaign. In Realworks wordt al het onroerend goed beheerd. De integratie zorgt ervoor dat aanbod automatisch wordt ingeladen.

In het verlengde daarvan is er een koppeling gelegd met ActiveCampaign. Hiermee wordt een deel van de marketingactiviteiten van Brantjes geautomatiseerd uitgevoerd. Wilt een bezoeker bijvoorbeeld een bezichting plannen? Dan wordt deze informatie automatisch in ActiveCampaign geplaatst. Vervolgens maakt ActiveCampaign vervolgacties aan op basis van de ingestelde voorwaarden.

Vliegende start

In april 2024 was het zover: de lancering! Daarbij hebben we een gedetailleerde redirect sheet ontwikkeld om alle opgebouwde autoriteit binnen zoekmachines – van 6 losse websites – over te hevelen naar de nieuwe website. Dit heeft gezorgd voor een vliegende start van het nieuwe brantjes.nl.

De nieuwe website is een krachtig fundament voor de toekomst. Periodiek wordt er samen met Brantjes en Bambuu gewerkt aan het verder verfijnen en optimaliseren van de website. Een samenwerking waar we trots op zijn.

Klaar voor de volgende stap? Laat het ons weten.