Ga naar content

In 10 jaar tijd is Brenda Kookt uitgegroeid tot een inspiratieplatform voor thuiskoks. De website trekt gemiddeld 650.000 bezoekers per maand en op Instagram heeft Brenda meer dan 100.000 volgers. Vraag een doorsnee thuiskok naar Brenda Kookt en de kans is groot dat ze haar kennen of volgen. Wij gingen aan de slag met het ontwerpen en ontwikkelen van de nieuwe website.

Samenwerking met Semwerkt

Via marketingbureau Semwerkt kwamen wij in aanraking met Brenda Kookt. Door hun jarenlange samenwerking wist Semwerkt exact waar de kansen lagen. We staken de koppen bij elkaar en hebben samen de structuur van de nieuwe website ontwikkeld. Het resultaat is dat je met enkele klikken een relevant recept kunt vinden. Het bounce percentage is hierdoor afgenomen. Bezoekers keren vaker terug en blijven langer op de website hangen.

Ik ben superblij met de samenwerking met Webreact. Duidelijke en open communicatie met een topresultaat: een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website. Door de goed ingedeelde achterkant van de website is deze eenvoudig door mij te beheren. Daarnaast is de website nog beter vindbaar dan voorheen door tal van technische SEO best practices.

Maximale vindbaarheid

Door de samenwerking met Semwerkt werd er al jarenlang energie gestoken in goede vindbaarheid via zoekmachines en AI-assistenten. Met de ontwikkeling van de nieuwe website hebben wij flink wat stappen weten te zetten op technisch SEO en AEO vlak. Dit hebben we gedaan door efficiënte code te produceren volgens de laatste standaarden. Plug-ins hebben we – waar mogelijk – vermeden en functionaliteiten zijn native ontwikkeld. Daarnaast is data nog beter gestructureerd zodat de website goed gelezen kan worden door zoekmachines en AI-assistenten. Als laatst hebben we content opnieuw gecategoriseerd en hiervoor nieuwe URL structureren geïntroduceerd.

Naadloze livegang

De eerdere website van Brenda Kookt bestond uit duizenden pagina’s. Met wijzigingen in de URL structuur op meerdere fronten bracht de livegang uitdagingen met zich mee. Je wilt immers voorkomen dat eerder opgebouwde posities binnen bijvoorbeeld Google teniet worden gedaan doordat URL’s 404-fouten teruggeven. Het antwoord was een waterdichte redirect sheet waarbij duizenden URL’s zijn gewijzigd. Mede door de nauwe samenwerking met Semwerkt hebben we het nieuwe platform een vliegende start gegeven.

Wij werken al ruim vijf jaar met plezier samen met Brenda. Nu was het tijd voor de volgende stap: een nieuwe website. In samenwerking met Webreact hebben we in het migratietraject de behaalde SEO-resultaten weten te behouden en verbeteren. Een hele fijne samenwerking met een pragmatische aanpak en korte lijnen.

Wij zijn fan

Naast het neerzetten van een te gekke nieuwe website heeft Brenda haar fanbase uitgebreidt met onze designers en developers. Als cadeau ontvingen wij namelijk meerdere kookboeken tijdens één van onze sessies. Deze boeken stralen momenteel in de keukens van onze collega’s. Een mooie quote onlangs in de wandelgangen: “De bami van Brenda al geprobeerd? Echt een feestje hoor.” Je begrijpt, wij zijn fan.

Klaar voor de volgende stap? Laat het ons weten.