Ga naar content

Ton van Kuyk is al meer dan 25 jaar dé Volvo dealer van Noord-Holland. Met vestigingen in Alkmaar, Beverwijk, Hoorn en Purmerend zorgen ze voor een klantbeleving waar je u tegen zegt. Op online vlak was er nog genoeg ruimte voor verbetering. In een half jaar tijd hebben wij een volledig nieuw platform neergezet. Hoe? Dat lees je in deze case.

Brand identity

Tijdens de designfase hebben we ons verdiept in de brand identity van Volvo. We hebben elke pixel van de brand guide geanalyseerd en zijn zo tot een voorstel gekomen op het gebied van logo-gebruik, vormen, kleuren en typografie.

Daarnaast hebben we een voorstel ontwikkeld voor de beeldstijl. Ton van Kuyk draait namelijk om service en kwaliteit. De menselijke factor is daarin essentieel. Het eindresultaat is een mooie combinatie van corporate Volvo beelden, afgewisseld met persoonlijke Ton van Kuyk beelden. Beelden die een gezicht geven aan de organisatie.

Full-site editing

Na de design fase zijn we aan de slag gegaan met de ontwikkeling van het platform. Als motor maken we gebruik van WordPress in combinatie met de native block builder: Gutenberg. Hierdoor is full-site editing mogelijk. Dit betekent dat je de website op een visuele manier kunt beheren. Je kijkt als het ware naar de voorkant van de website en kunt realtime teksten, beelden en andere inhoud wijzigen.

Website als spil binnen bestaand IT-landschap

Onder de motorkap hebben wij tal van koppelingen gemaakt met externe systemen. Systemen die de website voorzien van data. Denk daarbij aan occasions, werkplaatsservices en details rondom vestigingen. Zo wordt er bijvoorbeeld realtime getoond of een vestiging – al dan niet – geopend is op basis van data uit Google Mijn Bedrijf.

Het beheren van de website is minder tijdrovend dan voorheen doordat deze continu wordt gevoed met data uit externe systemen.

We werken inmiddels twee jaar samen met Webreact en dat voelt vanaf dag één als een warm bad. Het complete ontwerp- en ontwikkeltraject van het nieuwe platform voelde goed. Je wordt continu meegenomen in het proces en alle keuzes maak je samen. Ook fijn om te zien hoe ze externe partners als Bambuu bijvoorbeeld betrekken in het traject.

Online occasion afrekenen

Binnen het nieuwe platform hebben wij een webshop geïntegreerd waarin klanten eenvoudig accessoires kunnen aanschaffen voor hun Volvo. Via de overzichtspagina selecteert de klant eerst het model zodat je alleen relevante producten te zien krijgt.

In aanvulling op de reguliere webshop hebben we de mogelijkheid toegevoegd tot het online aankopen van een occasion. Dus stel je voor: je hebt een proefrit gemaakt, maar je twijfelt nog. Uiteindelijk hak je de knoop door wil je overgaan tot aankoop. Door online de (aan)betaling uit te voeren verzeker je je van jouw droomauto. Wel zo prettig.

Continu optimaliseren

De oplevering van het compleet nieuwe platform is een mooie eerste stap. Een stap richting een verbeterde online zichtbaarheid, een hoger conversiepercentage, snellere laadtijden, maar bovenal: een professionelere uitstraling die past bij de kwaliteit en service van Ton van Kuyk. Samen met hen en Bambuu kijken we continu waar we kunnen optimaliseren en verbeteren. Een mooi project waar we bijzonder trots op zijn.

Klaar voor de volgende stap? Laat het ons weten.